W dniach 16 – 20 kwietnia bieżącego roku uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w tradycyjnej już (piątej z kolei) dorocznej wycieczce do Berlina i Frankfurtu. Zakwaterowani byliśmy na osiedlu akademickim w Słubicach nad Odrą, gdzie mieszkają studenci tamtejszego Collegium Polonicum (www.cp.edu.pl) oraz Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Pierwszego dnia po przyjeździe przewodnik z Viadriny oprowadził nas po Słubicach, następnie przeszliśmy przez pobliski most do Frankfurtu, gdzie zwiedziliśmy centrum miasta.

W drugim dniu wycieczki przejechaliśmy pociągiem RE (RegionalExpress) do Berlina, gdzie w trakcie kilkugodzinnej przechadzki zwiedzaliśmy centrum miasta (m. in. Alexanderplatz, Fernsehturm, Museumsinsel, Unter den Linden, Bebelplatz, Pariser Platz, Brandenburger Tor, Holocaust-Mahnmal, Potsdamer Platz, Sony Center, Gendarmenmarkt). Po obejrzeniu zbiorów Pergamonmuseum powróciliśmy również pociągiem do Frankfurtu, a stamtąd spacerem do Słubic.

Następnego dnia wzięliśmy udział w Dniu Otwartym Uniwersytetu Europejskiego „Viadrina” we Frankfurcie n.Odrą. gdzie w towarzystwie kilkuset uczestników z całej Polski mogliśmy zapoznać się z ofertą uczelni (www.europa-uni.de), w szczególności z wydziałami: prawa, kulturoznawstwa oraz nauk ekonomicznych. Po kilkugodzinnym pobycie w sali wykładowej z przyjemnością udaliśmy się na obiad w stołówce studenckiej, a po południu przejechaliśmy autokarem do akwaparku „Tropical Islands” położonego w miejscowości Krausnick około 60 km na południe od Berlina. Ten największy w Europie kompleks basenów i flory tropikalnej mieści się w olbrzymim hangarze (360x210x107m). Oprócz zwykłej kąpieli można tam było również skorzystać z najwyższej w Niemczech (27 m) zjeżdżalni wodnej (sporo osób z panem od informatyki na czele odważyło się jednak na zjazd z prędkością prawie 70 km/h) albo polecieć balonem pod dach hali (http://www.tropical-islands.de/pl/goscie.html).

Czwartego dnia pojechaliśmy autokarem na dalszy ciąg zwiedzania stolicy Niemiec. Tym razem zaczęliśmy od pozostałości muru berlińskiego East Side Gallery (najdłuższy zachowany odcinek - 1300m) oraz kompleksu muzealnego Gedenkstätte Berliner Mauer. Zwiedziliśmy także  Muzeum Przyrodnicze (Naturkundemuseum). Resztę dnia spędziliśmy w dawnym Berlinie „Zachodnim” (Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, Europa-Center, KaDeWe - Kaufhaus des Westens), a na sam koniec udaliśmy się do gmachu parlamentu niemieckiego, gdzie obejrzeliśmy panoramę Berlina z przeszklonej kopuły Reichstagu. Następnego dnia powróciliśmy do Piotrkowa, unosząc z sobą wspomnienia i niezliczone ilości fotografii.

Opiekunami na wycieczce byli: p. K. Bąkowicz, p. R. Gaj, p. J.Kozłowski oraz p. J. St@ńczak.