Nasze liceum nie bez powodu określany jest mianem szkoły wiekowej, ponadczasowej, posiadającej unikatową atmosferę i wyjątkowy klimat. W murach szkoły, liczących ponad trzysta lat miały miejsce niezwykłe wydarzenia, z udziałem osobistości takich jak między innymi król Stanisław August Poniatowski, czy generał Stefan Grot-Rowecki. Właśnie ze względu na niezwykłe walory historyczne budynku, nasza szkoła stała się częścią projektu znanego pod nazwą "Trakt Wielu kultur". Ale co to oznacza i jakie będą tego konsekwencje? O opinię na ten temat spytaliśmy dyrektora naszej szkoły, pana Henryka Michalskiego.

Słowem wstępu, "Trakt Wielu Kultur" jest przedsięwzięciem nawiązującym do historycznych i etnograficznych korzeni Piotrkowa, mając na celu propagowanie tradycyjnej multikulturowości miasta oraz jego rozwój w sferze kulturalnej i turystycznej. Na trasie tytułowego traktu honorowe miejsce zajmuje budynek naszego liceum, który ze względu na niezwykle atrakcyjną lokalizację niezwykle reprezentacyjny punkt i wizytówkę miasta. Zgodnie z założeniami projektu budynek ma zostać poddany rewitalizacji i remontom w celu podwyższenia standardów jego użytkowania i ogólnego wrażenia estetycznego. Na jakie zmiany możemy liczyć? Działaniem pewnym ma być remont dachu i części podziemnej. Przewidziana jest naprawa orynnowania, wymiana większości dachówek, pozioma i pionowa izolacja antywilgociową poniżej gruntu. Oprócz tego duży nacisk ma być położony na zwiększenie pozytywnego wrażenia wizualnego, jakie mają wywierać nasze budynki. Odnowiona ma zostać cała elewacja zewnętrzna. Do marca zostanie skończona dokumentacja projektu, a na pierwsze działania restauracyjne możemy liczyć pod koniec 2013 roku. Ich zakończenie pan Michalski przewiduje na początek roku 2015.

Wszystko zacznie się od poprawienia wyglądu zewnętrznego budynku. Istotne jest, aby tak ważne dla naszego miasta miejsce dobrze się prezentowało. Sam pan dyrektor uważa, że wygląd ma znaczenie, ponieważ liceum może się stać pewnego rodzaju wizytówką Piotrkowa. Wszyscy powinni się także zgodzić, że wchodzenie rano do odnowionego budynku pozytywnie wpłynie na chęć do pracy. Poza tym odczujemy większy komfort pracy i nauki. Każdy uczeń czy nauczyciel z pewnością doświadczył pewnych niedogodności w dolnych częściach budynku. Izolacja pomoże zlikwidować zapach, na który wielu narzeka. Naprawa dachu oraz budowa lepszego odprowadzenia wody zmniejszy wilgotność w kilku miejscach np.: sali gimnastycznej. Nie trzeba się martwić, że prace w dużym stopniu zakłócą prowadzenie zajęć. Będziemy jedynie musieli przyzwyczaić się do widoku robotników naprawiających elewacje budynku. Mimo to pan Michalski jest dobrej myśli i stwierdził, że „w żaden sposób te prace nie będą przeszkadzały w funkcjonowaniu szkoły”.



Aleksandra Marzec i Mateusz Wiączek

KONTAKT

REKRUTACJA

ZASTĘPSTWA

PLAN LEKCJI

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

DZIAŁ PRZYRODNICZO MATEMATYCZNY

DZIAŁ
HUMANISTYCZNY

DZIAŁ
JĘZYKÓW OBCYCH

DZIAŁ SPORTOWY

DZIAŁ
ARTYSTYCZNO-
KULTURALNY

PLANETARIUM

SZUKAJ