OSOBA GODNA UWAGI…

Wywiad z MAGDALENĄ WĘŻYK – stypendystką Prezesa Rady Ministrów, uczennicą klasy III F

Jak wiecie, nauka na naszym etapie jest głównym kluczem do osiągnięcia sukcesu. Dzięki niemu otwiera nam się wiele bram do rozwijania swojej dalszej kariery. Ważne jest, aby czerpać z niej z radość, ponieważ bez tego ciężko będzie o jakąkolwiek mobilizację w swoich działaniach. Dziewczyna, z którą tym razem miałam okazję porozmawiać poprzez swoją ciężką pracę została wyróżniona przez samego Prezesa Rady Ministrów. Poznajcie Magdalenę Wężyk, uczennicę klasy IIIF, która na koniec roku szkolnego 2014/2015 została wybrana najlepszą uczennicą w naszej szkole.

    Jak to jest zostać wyróżnionym przez Prezesa Rady Ministrów?

M.W.: Z pewnością jest to dla mnie ogromne wyróżnienie, natomiast sam poprzedni rok szkolny zaczynał się wyjątkowo fatalnie. Być może oceny odbiegały od moich rzeczywistych umiejętności, jednakże starałam się odrabiać lekcje systematycznie nie myśląc o jakichkolwiek stypendiach, nagrodach. Przede wszystkim należy wszystko robić dla siebie, a nie dla kogoś innego i trzeba wymagać tylko i wyłącznie od siebie.

    Jak ciężko pracowałaś nad swoimi osiągnięciami?

M.W.: Nie wiem, czy mogę powiedzieć, że zapracowałam sobie na takie wyróżnienie czy cokolwiek osiągnęłam. Inni ludzie dziwią się, że zawsze chce mi się pracować. Nie ma dnia, żeby nie chciało mi się czegoś zrobić. Zawsze mam chęć do wstawania, pójścia do szkoły. Nie uważam, żeby tak bardzo mi się to należało. Zdaję sobie sprawę, że w naszym mieście i województwie jest wielu utalentowanych ludzi, jednak cieszę się, że zostałam nagrodzona. Podczas swojej pracy najbardziej „wkręciłam się” wtedy, gdy brałam udział w olimpiadzie polonistycznej. Z początku dość sceptycznie podchodziłam do tego wydarzenia, jednakże przy tej okazji odkryłam swoją wielką pasję - zainteresowanie literaturą polską, a w szczególności literaturą pozytywizmu i modernizmu. Wiadomo, że wymagało to więcej przygotowania odnośnie samej literatury, jednak jeśli robimy to, co lubimy to wszystko wydaje się zupełnie prostsze i warto wtedy realizować swoje marzenia.

    Czy zamierzasz łączyć swoją przyszłość z językiem polskim?

M.W.: Wiadome jest, że jeśli wybrałam klasę humanistyczną, to powinnam moją przyszłość wiązać z przedmiotami wiodącymi. Zastanawiam się nad prawem, choć wiem, że jest to ogromna odpowiedzialność ale zdaję sobie sprawę z tego, co robię. Jeśli jednak nie powiedzie mi się z tym kierunkiem, najprawdopodobniej udam się na filologię polską.

    Co doradzisz uczniom klas młodszych, aby mogli podobnie jak Ty osiągnąć do taki sukces?

M.W.: Co bym chciała doradzić? Przede wszystkim – nie stresować się! Nigdy nie uczyłam się po nocach. Wszystko jest kwestią dobrej organizacji dnia, a także pracy. Należy wyznaczyć sobie cele i wytrwale do nich dążyć. Może niektórzy mogą powiedzieć, że wydaję się być osobą niezwykle ambitną i że tak się po prostu nie da. Jestem takim samym człowiekiem jak inni ludzie! Moja rada dla początkujących „Chrobrzaków” – w pierwszej klasie mamy do czynienia ze wszystkimi przedmiotami i wiadome jest, że ciężko uczyć się każdego z nich. Rozumiem natomiast, że każdy wybiera profil zgodnie ze swoimi predyspozycjami. W związku z tym humanista zawsze będzie lubił przedmioty humanistyczne, podobnie będzie na innych profilach. Trzeba im się poświęcić w stu procentach! Musicie wymagać od siebie nawet jeśli inni by od was nie wymagali.

. . .

Według mnie Magda jest idealnym przykładem dla ludzi, którzy nie potrafią znaleźć odpowiedniej motywacji do nauki. Tacy ludzie z pewnością dodadzą wam sił i pokażą, że warto poświęcić trochę więcej czasu liczącym się dla nas przedmiotom.

Zdjęcie załączone do artykułu zostało wykonane w zamku w Piotrkowie, gdzie Magdzie pogratulował sam pan prezydent Krzysztof Chojniak podczas uroczystości poświęconej najlepszym uczniom z piotrkowskich szkół.

Wywiad przeprowadzała Karolina Kamińska z klasy IIIF.

KONTAKT

REKRUTACJA

ZASTĘPSTWA

PLAN LEKCJI

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

DZIAŁ PRZYRODNICZO MATEMATYCZNY

DZIAŁ
HUMANISTYCZNY

DZIAŁ
JĘZYKÓW OBCYCH

DZIAŁ SPORTOWY

DZIAŁ
ARTYSTYCZNO-
KULTURALNY

BIOLOGIA CHROBRY

PLANETARIUM

SZUKAJ